Új Év, Új Élet!

január 3, 2016 Eszter Boldogság, Cikkek, Diéta, Életmód Címkék: , , Nincs hozzászólás

Új év, új élet?! 6+1 tanács, hogy sikerüljön!

Ti mit fogadtatok meg erre az évre? Megszerzitek a nyelvvizsgát, türelmesebbek lesztek az emberekkel, vagy épp eléritek a régen vágyott álomsúlyt? Ez utóbbiban segítünk egy kicsit!

 

Ki ne ismerné a „jövőre majd lefogyok”, „hétfőn elkezdem a fogyókúrát”, „holnaptól nem eszem annyit!” kliséket, amelyekkel önmagunkat próbáljuk megnyugtatni akkor, ha kileng alattunk a mérleg. Itt az ideje, hogy leszámoljunk ezekkel és tényleg új életet kezdjünk. Sokan úgy gondolják, hogy egyik napról a másikra kell teljesen megváltoztatniuk az egész életmódjukat és ez ijesztő. Csak pár dolgot kell betartani és menni fog!

 

  1. Határozd el magad!

Tűzz ki egy napot! Mindegy, hogy az a holnapi nap, vagy éppen a jövő hét kedd, de ha eldöntötted, akkor ahhoz mindenképpen tartsd magad! Ne sumákolj, mert akkor – és ezt te is tudod – sosem indulsz el a fogyás útján. Nem mondjuk, hogy könnyű, mert nem az, de ha elindulsz az úton, el fogod érni a célodat.

  1. Ne a barátnőd után menj!

Lehet, hogy a legjobb barátnődnek beválik a legújabb vagy épp legextrémebb csodadiéta, de egyáltalán nem biztos, hogy ez a te esetedben is így van. Különböző az anyagcserétek, az ízlésetek, de még a bioritmusotok is. Van, akinek az jön be, ha keményen megszenved a leadott kilókért, másnak inkább a kevésbé radikális módszerek válnak be. Nézz körül a diéták között, hogy megtaláld azt, amit kellemesnek tartasz és végig is tudsz csinálni.

  1. Ne koplalj!

A diéta nem arról szól, hogy nem eszel semmit! Annak semmi értelme, csak korogni fog a gyomrod, leesik a vércukorszinted és ettől vagy ájulós, vagy hisztis leszel, de hogy nyűgös, az biztos! Ez tapasztalat!  A kiegyensúlyozott fogyókúra nem a testünk kiéheztetését jelenti, hanem azt, hogy kevesebb kalóriát juttassunk be, mint korábban, annyit vagy egy kicsivel kevesebbet, mint amennyit fel is használunk. Ráadásul a koplalás azért is butaság, mert ha befejeztük – lévén leadtuk a felesleges centiket -, hipersebességgel fognak visszatérni a kilók, és kezdődhet az elejétől az egész fogyókúra. Ez az úgynevezett jojó-hatás.

  1. Szeresd önmagad!

Sokan úgy tartják, hogy a diétába nem fér bele egy kis kilengés. Soha, semmilyen. Aztán jönnek a bulik, születésnapok, ünnepek és egy idő után az ember úgy gondolja, hogy minden jóból kimarad. Pedig ennek nem kell így lennie. Ha elindul a fogyás, néha jutalmazd meg magad. Egy szelet könnyű süti, egy csokis szelet vagy egy pohár bor nem ördögtől való dolog, ha amúgy rendesen betartod a diétádat, simán belefér. Sőt, jobbat is mondunk! Rengetegen tapasztalták már és szakemberek is megerősítették, hogy ha 5-6 nap után, mikor jóval kevesebb kalóriát viszel be, tartasz egy „zaba” napot (persze ésszel), akkor az anyagcseréd új lendületet vesz és felgyorsulhat a fogyás! Ne szenvedj a fogyókúra alatt, inkább élvezd!

  1. Ne add fel!

Fogyókúrázni nem leányálom, még a legkíméletesebb módszerekkel sem. Sok mindenről le kell mondanod, át kell alakítanod az életmódodat, száműznöd kell esetleges rossz szokásaidat. Ráadásul néha még a fogyás üteme is lelassul és van, hogy egy-két héten át nem csökken a súlyod. Sőt, olyan is előfordulhat, hogy az egyik hét végén nehezebb vagy, mint az előzőn.  Ilyenkor a lelkesedés bizony megcsappan és erre minden okod meg is van, de ne add fel! Ha már nagyon úgy érzed, hogy nincs értelme folytatni, jusson eszedbe a negyedik tanácsunk és kényeztesd egy picit magad. Esetleg próbáld fel egy olyan ruhád, ami pár hónappal ezelőtt még szűk volt rád, hidd el, ha a mérleg el is keserít, a centik nem hazudnak! 😉

  1. Mi a helyzet a sporttal?

A testmozgás fontos és szükséges dolog, nemcsak a fogyókúrázók számára, hanem mindenkinek. De ha éveken át mindössze az irodába való eljutásban és a hazaútban merült ki a sporttevékenység, nem könnyű elkezdeni. Főleg nem túlsúllyal. Ha egy időben csökkentjük a kalóriabevitelt és kezdünk sportolni, az ki is merítheti a szervezetünket, így érdemes várni pár hetet az edzések beiktatásával. Addigra a testünk megszokja a kevesebb tápanyagot, a fogyás is beindul, így még könnyebb lesz a testmozgást elkezdeni. Egy dologra azonban vigyázzunk, ne essünk át a ló túlsó felére, ha túl sokat edzünk és ehhez túl keveset eszünk, meg is betegedhetünk!

 

+1 Nézesd meg a pajzsmirigyed!

Tudjuk, hogy utálsz orvoshoz járni és a labor előtt sem szeretsz ácsorogni, de ha azt tapasztalod, hogy eddig egyik módszerrel sem tudtál lefogyni (és itt nem arra a fránya utolsó 2-3 kilóra gondolunk), akkor érdemes kérni egy beutalót vérvételre. Szerencsére ma már a háziorvos is kérhet TSH  vizsgálatot, így jóval gyorsabban szakértői segítséget kaphatunk, ha kiderül, hogy pajzsmirigyünk túl- vagy épp alulműködik. Ez utóbbi állapot ugyanis lelassítja az anyagcserét, így nagyon nehezen vagy épp sehogy nem képes fogyni az ember. A TSH egy fehérje, melyet az agyalapi mirigy állít elő és amely szükséges a pajzsmirigy megfelelő működéséhez. Ha a TSH értéke magas, akkor a pajzsmirigy működése általában lecsökkent, ha viszont alacsony, akkor túlműködésre gyanakodhatunk. A diagnózist azonban ennek alapján nem lehet felállítani, de ha a normál értéktől eltér az eredményünk, kérjünk időpontot az endokrinológushoz. Megfelelő terápiával a fogyás is beindulhat!

Boldog új évet és sikeres fogyókúrát kíván a 7 és 17!

 

Fogyni akarok!

 

The requested URL returned error: 400