Szórakoztató fitness

március 17, 2015 Eszter Boldogság, Cikkek, Életmód, Fitness, sport Címkék: , , , Nincs hozzászólás

Táncolj az egészségedért!

Csillagokkal táncolni. Barátokkal táncolni. Egészségért táncolni.

Egyre népszerűbb manapság, hogy az emberek tánccal hozzák mozgásba magukat. Valljuk be. Amint elértük a táncparkettet, egy csomó nagyon természetes fizikai reakció indul be. Meghallod a kedvenc számodat és ez mosolyt csal az arcodra. A jó tánczenére veri a ritmust a lábad, mozgatod a csípődet vagy csettintgetsz. A zene lángra lobbant egy szerelmi viszonyt közted és a mozgás között, és tudatos megfontolás nélkül a lélegzeted (a szívritmusod) már gyorsul is. Mikor volt utoljára, hogy a táncparketthez érvén valaki azt kiabálta „oké, húzzunk bele egy kicsit és dolgozzunk?” Soha senkinek nem kell azt mondania valakinek, hogy táncoljon keményebben vagy gyorsabban. A mozgás puszta élvezete és a zenével való harmónia önmagában motivál. A kalóriaszükséglet, a felgyorsult légzés, a hatékonyabb vérkeringés, az érzelmi jólét és az edzésszerű hatás mind természetesen történik, anélkül hogy valaki utasításokat vakkantana. Annyi előnye van a táncnak.

Mindannyian tisztában vagyunk a rendszeres mozgás fontosságával és azzal, hogy hogyan őrzi meg a szívünket erősnek és edzettnek. Néha belefáradunk a szokásos fitneszórák monotonitásába. Azonban a tánc bűvölete nemrégiben sokat könnyített azon, hogy elkötelezettek maradjunk a fitneszhez. A legjobb az egészben, hogy annyira jó mulatság!

Az évek során tanulmányok mutatták be, hogy csupán azokat a testmozgásokat folytatjuk, amelyeket élvezünk. Akik újoncok a fitnesz területén kétszer akkora eséllyel tartanak ki az edzésben, ha a választott testmozgás olyasmi, amit szeretnek csinálni. Nem nagy titok, hogy vannak emberek, akik nem élvezik a testmozgást. Vannak, akik csupán azért vesznek egészségklub tagságot, hogy elcsendesítsék a lelkiismeret furdalásukat a fenyegető egészségügyi aggályok miatt, de ritkán használják. Azok, akik valóban nem szeretik az elterjedt fitneszlehetőségeket, a tánc igazán szórakoztató alternatíva lehet, hogy többet mozogjanak, csökkentsék a stresszt és egészségesebbek legyenek.

Van pár fontos dolog, amit figyelembe kell venni, amikor olyan táncprogramot keresel, ami az igényeidnek megfelelő és érdekes. Sokféle lehetőség van, és a programok változatosak, a profi szinttől a kezdő órákig. Amikor programot keresel, keress fel pár helyi szolgáltatót és kérdezd meg, hogy van-e lehetőség ingyenes próbaórára. Ha a tánc lényege a szórakozás és a fittség a célod, akkor egy kevésbé megtervezett környezet, ahol a hangsúly nem erőteljesen a tehetségen van, ideális lehet számodra.

A tánc, mint a fitnesz egyik opciója, sokaknak jelent alternatívát, mert egyben kikapcsolódás is. Amikor táncon veszel részt, eléred az elsődleges célodat, hogy mozogj és egészségesebbé tedd a szívedet, de a résztvevők újra és újra meglepődnek, hogy repül az idő. Azok, akik egyébként sosem gondolnak arra, hogy edzeni kéne, kellemesen csalódnak, amikor felfedezik, milyen élvezetes tud a tánc lenni.

A tánc természetéből fakadóan rendkívül változatos. Az agyadat is megmozgatja, és az információ megőrzése minden életkorban egészséges mentális gyakorlat. A tánc az agyat és a testet egyaránt szórakoztatja.

A táncedzés messze legjobb következménye a csodálatos mosoly, amit a résztvevők arcára csal. A zene és a mozgás élvezete betölti a szobát boldog érzésekkel, és mindenkit arra bátorít, hogy hagyja maga mögött a nap aggodalmait, és tegyen magáévá egy pozitívabb szemléletet. Az érzelmi jólét legalább annyira része az egészségnek és az állóképességnek, mint a szívritmus növelése.

Rajta hát, és táncolj az egészségedért!

The requested URL returned error: 400