Laktat és mégis fogyaszt ez a zsírfaló zöldség!

július 21, 2016 Eszter Boldogság, Cikkek, Diéta, Életmód, Receptek Címkék: , , , Nincs hozzászólás

Nyersen, grillezve, párolva, főzve, sütve, szeletelve vagy töltve, önmagában vagy köretként, sajttal vagy fűszerekkel…a cukkini legalább olyan sokoldalú zöldség, mint a burgonya. Csak épp jóval egészségesebb. Együk, míg lehet!

Sokan nem is gondolnák, de a cukkini a tökfélék családjába tartozik. Mivel 95%-át víz alkotja, ideális fogás a fogyókúrázók számára, hiszen nedvesség- és rosttartalma eltelíti a fogyasztóját, ráadásul rengeteg vitamint – A-, B1-, B2-, B6- és C-vitamint – valamint nyomelemet és ásványi anyagot – káliumot, foszfort, cinket, magnéziumot és kalciumot -, illetve folsavat is tartalmaz. Antioxidánsai csökkentik a sejtmutációt, hatóanyagai pedig védik az érfalakat, megelőzhetik a reumatikus és ízületi problémákat, sőt, az asztma tüneteit is enyhíthetik! Mivel enyhe hashajtó hatással is rendelkezik, magas rosttartalmának segítségével hatékonyan tisztítja a beleket.

Igazi diétás szuperétel

Mivel 100 grammnyi cukkini nagyjából 30 kalóriát tartalmaz, jobb alapanyagról nem is álmodhatnánk a konyhában. Mivel felettébb változatosan elkészíthető zöldség, hetente többször is beiktathatjuk étrendünkbe anélkül, hogy megunnánk ízét. A 7és17 speciális diétás termékeivel kiváltott reggeli és ebéd után egy könnyű cukkini vacsora finoman támogatja a diétánkat. Sőt még a nyári grillpartikon is bátran a rácsra dobhatunk belőle, így nem maradunk ki semmi jóból!

Tévé elé is ajánljuk!

Egy jó film még kellemesebb élmény, ha finom ételeket rágcsálunk közben és a cukkini erre is tökéletesen alkalmas! Vágjuk négyfelé, szórjuk meg egy kis reszelt parmezánnal vagy más kemény sajttal, oregánóval és kakukkfűvel, majd előmelegített légkeveréses sütőben, 200 fokon süssük 10-15 percig, függően a cukkinik nagyságától.

The requested URL returned error: 400