Igazi csodaétel a zabpehely! De mitől az?

február 3, 2016 Eszter Boldogság, Cikkek, Diéta, Életmód, Fitness, Receptek, Reggel Címkék: , , , Nincs hozzászólás

Bár korábban főként a bio- és egészséges életmód kedvelői fogyasztották, de az elmúlt években már széles körben reneszánszát éli a zab, mint táplálék. Nem csoda, annyi jó tulajdonsága van, hogy felsorolni is nehéz, ráadásul segíti a testsúly csökkentését is!

Mostanában sokaknak a zabról a lovaknak szánt takarmány jut eszébe, pedig ez a gabonafajta a régi időkben is az emberek egyik fő tápláléka volt. Manapság főként a reggelihez kötjük a zabot, hiszen kevés laktatóbb és mégis könnyebb dolog van, mint a zabpehely.

Napi szinten már egészen kis mennyiségű zabpehely fogyasztása is csökkenti a koleszterinszintet. Rosttartalmának köszönhetően tisztítja a beleket, így megszabadítja azokat az esetleges lerakódásoktól, amelyek súlya akár több kilogrammot is kitehet! Ezáltal a tápanyagok felszívódása javul és kiegyensúlyozottá válik.

Oldható rosttartalma lelassítja az emésztési folyamatokat, így fogyasztásával elkerülhetőek a falási rohamok, hiszen lassú felszívódása a vércukor lassú emelkedését eredményezi, így cukorbetegek is fogyaszthatják. Főzve ráadásul még alacsonyabb a glikémiás indexe, így tovább segíti a fogyást. Ezen remek tulajdonságai mellett pedig rengeteg B-vitamint, cinket, magnéziumot, vasat, foszfort és rezet is tartalmaz, amelyek elengedhetetlenül fontosak egészségünk megőrzéséhez. Mindemellett magas a fehérjetartalma is, mely segíti az izomzat megőrzését és fejlődését diéta idején.

Még az idegeknek is jó!

Sokan már a fogyókúra szó hallatától is idegesek és fáradtak lesznek, számukra a zabpehely külön áldás! Pantoténsav és B1, valamint B6 vitamin tartalma segíti a lelki egyensúly megőrzését és a krónikus fáradtság ellen is jól hat.

Jó tanács

Ha egy mód van rá, a natúr zabpelyhek közül válogassunk a boltok polcairól. Sokkal jobb, ha mi édesítjük reggelinket, hiszen így megválogathatjuk, mi kerüljön a müzlis tányérba. Ne feledjük, hogy a cukrozott reggeliző pelyhek 15-28 százaléknyi hozzáadott cukrot is tartalmaznak, ezzel pedig könnyen tönkretehetik diétánkat. Ha azonban összekeverjük friss gyümölcsökkel és hozzáadjuk kedvenc diétás turmixunkhoz , olyan reggelit kaphatunk, amely mindent tartalmaz, amire szervezetünknek szüksége van, ráadásul könnyedén kibírhatjuk egészen ebédig, anélkül, hogy nassolgatni vágynánk!

The requested URL returned error: 400