Édes bűn, ami mégis egészséges? Igen, ez a csoki!

április 25, 2016 Eszter Boldogság, Cikkek, Diéta Címkék: , , Nincs hozzászólás

Bár tény és való, hogy a csokoládé fogyasztása felelős a hason és a csípőn megjelenő zsírpárnákért, mégis, ha jó minőségű csokit ésszel és mértékkel nassolunk, egészségesebbé és karcsúbbá válhatunk.

Ha szomorúak vagyunk, első utunk a csokihoz visz, ami segít átvészelni a gondterhes pillanatokat, hiszen a boldogsághormonként ismert endorfin és az antidepresszáns hatású szerotonin termelése révén levertség és depresszió ellen is hatásos lehet, és csökkentheti a stresszhormonok szintjét is. Ha boldogok vagyunk, gyakran meglepjük magunkat valami finomsággal, ami ismét többnyire csokoládé. Ha pedig valaki a szeretetét akarja kifejezni, mivel teszi? Igen, egy doboz jó minőségű csoki az egyik legjobb ajándék. Kijelenthetjük, hogy a csokoládé mindenre jó! Kivéve akkor, ha túl sokat eszünk a pralinékból, bonbonokból és táblás változatokból, mert akkor bizony komoly nyomokat hagy a hasunkon és a csípőnkön, kisebb-nagyobb zsírpárnák formájában. Ez nem csoda, hiszen egy 100 grammos tejcsokoládé táblának 35%-os a zsír- és 50%-os a cukortartalma, úgyhogy csak módjával hódolhatunk eme szenvedélyünknek. Van azonban valami, aminek olyan az illata, mint a csokinak, olyan az íze is, mint a csokinak, tehát majdnem csoki! Ez pedig nem más, mint a 7és17 csokoládés szelet, amiből egy darabbal helyettesíthetünk egy főétkezést, így még arról az isteni érzésről sem kell lemondanunk, hogy a kedvenc nyalánkságunkból is ettünk!

Nem mindegy, mit választunk!

A csokoládé titka a kakaó, minél magasabb ezen összetevő mennyisége az adott termékben, annál jobb hatással van egészségünkre. Ez azt jelenti, hogy minimum 70-75%-os kakaótartalmú étcsoki fogyasztása a legideálisabb. Igaz, vannak már 80-90%-os étcsokik is, de a hozzáértők szerint azok élvezeti értéke már nagyon alacsony, hiszen nincs bennük elegendő kakaóvaj és egyéb – normális esetben – hozzáadott összetevők. A csokoládéban található antioxidáns hatású flavonoidok javíthatják a vénák tágulékonyságát, így alacsonyabbá válhat a vérnyomás. Ráadásul – meglepő módon – még a diabétesz elkerülésében is segíthetnek ezek a vegyületek, mivel a hatásukra képződő nitrogén-monoxid erre is pozitív hatással lehet.

Egyed, ha agyalsz!

Mivel gyorsan felszívódó szénhidrátokat és serkentő teobromint, valamint koffeint tartalmaz, a csoki néhány óra erejéig segíti az agyműködést. Ha valamire nagyon kell koncentrálnunk, kapjunk be pár kocka minőségi csokoládést és könnyebben megy a gondolkodás!

Diétához csokit?

Tény és való, hogy elsőre nem a súlycsökkentés jut eszünkbe, ha a csokira gondolunk. De az is igaz, hogy a benne található összetevők erősíthetik agyunkban a jóllakottság érzését és csökkenthetik a zsírok, kalóriadús ételek iránti vágyat. Ráadásul, mivel ezzel a tudósok is tisztában vannak, már a speciális fogyókúrás termékek körében is megtalálhatóak az ezzel ízesített finomságok. Így, ha nem tudunk lemondani a reggeli kakaónkról, elég átváltani például a 7és17 csokoládés italporra, amely zsírszegény tejjel összekeverve minden olyan tápanyagot, vitamint és ásványi anyagot tartalmaz, amelyre a diétánk során szükségünk lehet.

The requested URL returned error: 400